BRILSMURF



Als moeder van 2 Brilsmurfen, moest ik deze natuurlijk wel mhaken. 

Het gratis patroon komt van Repeat Crafter Me 

Het garen dat in het originele patroon wordt gebruikt, 
is hier in Nederland niet 1-2-3- te vinden, 
dus ben ik op zoek gegaan naar iets dat er op leek
 (in ieder geval qua kleur!)


voor deze smurf gebruikte ik het volgende:

2 bolletjes Annell Rapido kleur 3240 (blauw) (50gr/133m)
1 bolletje Annell Rapido kleur 3243(wit) (50gr/133m)
restje zwart acrylgaren (Royal, Zeeman) 
vulling
3 grote zware knikkers (optioneel)
haaknaald 5 mm

Het originele patroon gebruikt haaknaald 5 mm, maar dit garen is voor naald 2,5. 
Daarom heb ik dubbeldraads gehaakt, anders zou de smurf veel te klein worden.

 Om de brillenhouder enigszins te verzwaren heb ik 3 hele grote knikkers in een pantykousje gedaan en die op de bodem van het hoofd gelegd. 
Daarna vulde ik het hoofd verder op met vulmateriaal.
Ogen, oren, neus, mond en muts bevestigen........


.........en klaar!

een Bril-Smurf voor m'n eigen Bril-Smurf

3 opmerkingen:

  1. Wat een grappige brilsmurf. Hij is echt mooi. En handig voor een brildrager.
    Bedankt voor jouw handige tips. De verzwaring met knikkers is echt slim.

    Groetjes en fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had hem al gezien, je hebt ze heel leuk gemaakt. Zo leuk voor je kinderen, nu weten ze altijd hun bril te vinden bij brilsmurf natuurlijk :)
    Ik stel me zo voor dat ook volwassenen hem leuk vinden. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!! Ik dacht eerst; waar is zijn lijf? Maar toen las ik dat het een brillenhouder is, dus moet dat lijf helemaal niet! Geweldig!
    Fijne week, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...