Unicorn Kawaii Cuddler NL-vertaling

NEDERLANDSE VERTALING VAN UNICORN KAWAII CUDDLER
(met toestemming van ontwerpsters)

foto van 3amgracedesign


UPDATE DECEMBER 2020
sinds medio 2020 zijn de patronen van 3amgracedesigns niet meer gratis. 
Je kunt ze nog wel voor een klein bedrag kopen in hun webshop, zo ook het patroon van deze eenhoorn.

De Nederlandse vertaling van het Eenhoorn Knuffelkussen krijg je erbij als je de Engelse versie koopt. 


LINK NAAR KOOPPATROON
https://shop3amgracedesigns.com/products/unicorn-kawaii-cuddler-crochet-pattern

***
Onderaan dit blog staan een aantal garens die in Nederland 
goed te verkrijgen zijn als alternatief 
voor het garen dat gebruikt wordt in het patroon.
En nog wat info over de hoeveelheid garen die je nodig hebt.

***

een paar dagen geleden zag ik op verschillende Facebook-groepen, 
foto's van dit superschattige knuffelkussen voorbij komen.


Een geweldig patroon van de Amerikaanse website 3amgracedesigns
die vol staat met hele mooie, gratis haakpatronen. 
Allemaal in Kawaii-stijl en met een hoog knuffelgehalte!

Al snel kwam de vraag of er ook een Nederlandse vertaling was. 
Omdat ik al eens eerder vertalingen heb gemaakt (met toestemming van de ontwerpers natuurlijk) en er veel vraag naar een vertaling van dit patroon was, heb 
 ik contact gezocht met de ontwerpsters Donna en Michaelene 
om te informeren naar de mogelijkheden 

En zie hier, de vertaling is een feit!

In verband met de rechten op het patroon is de vertaling uitsluitend te verkrijgen via de webshop van 3amgracedesigns via deze link


Je mag het patroon gebruiken voor persoonlijk gebruik, 
maar het is NIET toegestaan deze ergens ander te delen of te verspreiden. 
Respecteer het copyright van de designers en verwijs alleen naar 
de NL-vertaling op de website van 3amgracedesigns.

Heel veel haakplezier, ik hoop dat mijn vertaling goed te volgen is. 
Mocht je vragen/opmerkingen hebben, kun je me altijd een berichtje sturen via deze blog of me via mijn eigen Facebookpagina.

En natuurlijk vind ik het ook leuk als je een foto van het eindresultaat deelt op Facebook Haken en Haakpatronen Delen


***

Het kussen uit het originele patroon meet ongeveer 33 x 23 cm op het breedste punt.

Het garen dat in het patroon genoemd wordt, 
is garen dat voornamelijk in de VS goed verkrijgbaar is. 

Hieronder heb ik een opsomming gemaakt van garen dat vergelijkbaar is qua materiaal en dikte en dat in Nederland goed verkrijgbaar is. 


Natuurlijk ben je vrij om dat garen te gebruiken dat je zelf graag wil, zorg er dan wel voor dat je een haaknaald neemt die bij het garen past. 

Houdt er dan wel rekening mee dat de eenhoorn groter of kleiner kan uitvallen dan het origineel, dat heeft natuurlijk te maken met de maat haaknaald en het type garen. Kijk naar het aantal meters op de bol om te bepalen hoeveel je nodig hebt. 

Zorg in ieder geval dat je van de hoofdkleur (van het hoofd) voldoende garen hebt. 
Je zou voldoende moeten hebben aan 1 bol van het Hobby Lobby garen ** .
Van de andere kleuren heb je voldoende aan restjes (max. een halve bol).
Gebruik je ander garen dan moet je even omrekenen

Origineel garen: 
Hobby Lobby "I love this yarn" 
100% acryl
geschikt voor haaknaald 5mm
1 bol = 200 g / 324 m

Alternatief, vergelijkbaar garen

Caron simply soft
100% acryl
geschikt voor haaknaald 5mm
1 bol = 170 g / 288 m
* te koop bij diverse online wolwinkels

Royal
100% acryl
geschikt voor haaknaald 4 en 5 mm
1 bol = 100 g / 241 m
* te koop bij Zeeman

Saskia
100% acryl
geschikt voor haaknaald 4 en 4,5 mm
1 bol = 100 g / 260 m
* te koop bij Wibra

Stylecraft special DK
100% acryl
geschikt voor haaknaald 4 mm
1 bol = 100 g/ 295 m
* te koop bij diverse online wolwinkels

Lammy Yarns Victory
100% acryl
geschikt voor naald 4 - 4,5 mm
1 bol = 50 g/125m

Lammy Yarns Standard No.1
100% acryl
geschikt voor naald 3,5 mm
1 bol = 50g / 150 m


In het patroon wordt als hoofdkleur zacht-roze gebruikt voor het hoofd van de eenhoorn, maar je kunt hier natuurlijk ook wit of een andere kleur voor nemen.
Kies wat je zelf mooi vindt!




** het Hobby Lobby garen is 198 m/325 g per bol. 
Voor de hoofdkleur heb je genoeg aan 1 bol van dit garen. 
Maar kies je bijvoorbeeld voor één van de andere genoemde garens,
dan heb je dus 2 bollen nodig van de hoofdkleur. 



Ik heb dit kussen zelf ook gehaakt met Royal van Zeeman. 
Ik heb DUBBELDRAADS gehaakt met naald 5,5 mm.
Het kussen is ongeveer 36 cm hoog geworden.

Verder heb ik ervoor gekozen om aan beide kanten de manen te maken
en een wakkere en een slaapkant te maken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...