Sneeuwpop op ledbol


Deze sneeuwpop op een ledbol zag ik vorig jaar rond kerst al 
voorbij komen op het wereldwijde web. 
Maar toen heel druk met m'n Madonnina dus geen tijd om er aan te beginnen. 
En de ledbollen leken overal uitverkocht....

Maar toen zag ik vorige week ineens die bollen weer liggen bij de Action. 
Ik greep m'n kans en kocht er 12! 

Ik vond het patroontje van dit sneeuwpopje HIER, pakte mijn haaknaald 2,5 mm en m'n Catania erbij en ging aan de haak met dit sneeuwpopje als resultaat.

Ik heb de onderdelen met een lijmpistool op de ledbol geplakt.
De wangetjes maakte ik met een wattenstaafje en gewone, simpele rouge.
Het hoedje heb ik licht opgevuld met vulmateriaal (Hema).




Na deze eerste, had ik de smaak te pakken en maakte nog een pinguïn en een rendier. 

Voor de pinguïn gebruikte ik hetzelfde patroon als voor de sneeuwpop (hoofd en sjaaltje). 

Voor de oogjes en de vleugeltjes heb ik een foto van de pinguïn van Jookz als voorbeeld gebruikt, hoe ik dat precies heb gedaan kan ik hier niet vermelden, aangezien het om een kooppatroon gaat uit het boek "Box-bed en buggyspeeltjes" en ik bang ben dat mijn uitleg anders hetzelfde is als in het kooppatroon. 
Misschien heb je wat aan mijn foto's ;-)




Patroon van het mutsje komt weer uit een ander (gratis) sneeuwmanpatroontje, namelijk van Corrie Goeree en dat staat op de Facebook-groep De Gretige Haakster Crochet.
Het rendier is ook een patroon van Corrie Goeree en staat ook op bovengenoemde Facebookgroep (Rudolph op Actionbolletje). De armpjes heb ik weer van het patroontje van de sneeuwman genomen, evenals het sjaaltje waar ik een extra toer vasten omheen heb gehaakt. 





7 opmerkingen:

  1. Dat is een Leuke sneeuwpop op een lichtval! Cool effect ook.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Maak je dan ook 12 verschillende popjes/dieren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je, nee ik ga geen 12 verschillende maken. Maar heb nog wel een patroontje van een ander sneeuwpopje liggen, die ga ik ook maken.

      Verwijderen
  3. super leuk zijn ze en je kunt ermee verder ik heb een muis varken kikker schapie ach met wat fantasie heb je zo een dierentuin bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. thank you so much for your kind words! i've been busy crocheting the past few weeks, hopefully soon some time to write another blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is je goed gelukt! Het ziet er superleuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je naar mijn patroon verwijst, dank je wel. Joke Postma (Jookz)

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...