Handlettering

eigenlijk deed ik dit stiekem al jaren zonder te weten dat het een naam had.
Heel vroeger ging ik met een kroontjespen en een potje inkt zitten klooien met kalligrafie-letters, wat me niet onverdienstelijk afging.

Later versierde ik vaak al envelopjes en verjaardagskaartjes met leuke letters.

En nu zag ik ineens iets voorbij komen dat "handlettering" heet.

Het enige dat je nodig hebt is papier, een pen, een leuke tekst en je eigen creativiteit. Oh ja, internet is ook handig want dat staat bol van de ideeën!

Dus ben ik vanmiddag eens wat gaan proberen. En jongens, wat is dit leuk om te doen!

Ik heb als voorschotje op mijn verjaardag, alvast het boek "Handletteren. Zo doe je dat!" van Karin Luttenberg gekocht. Daar staan goeie tips en leuke ideeën in. Een paar fijnschrijvers van de Bruna en de Action........and I'm ready to go!

Die zwarte met witte letters, da's het boek!
Een tante die 25 jaar in dienst is bij de baas, krijgt morgen het beige kaartje in de bus.
De herfstige creatie was voor een wekelijkse opdracht in een handlettering- Facebookgroep.
En de Hieperdepiep komt ook altijd wel van pas.

Een nieuwe hobby is geboren! Ik kom tijd tekort!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...