Knijn (tutorial)


Ik haakte een leuke raamhanger en was op zoek naar een lief klein konijntje om daarin te bevestigen. Op zoek naar een voorbeeld, kwam ik deze tegen, maar helaas zonder patroon. 
Dus ben ik van de foto gaan nahaken.

Wat heb je nodig: 
haaknaald 2 mm
bruin katoengaren
wit katoengaren
restje zwart garen voor oog en neus


Dit is hoe ik het heb gehaakt:

Stap 1: 
maak een magische ring, haak 4 lossen en vervolgens 12 stokjes in de MR. 
Trek de ring strak aan en sluit met een halve vaste in het eerste stokje.



Stap 2:  
haak 5 lossen. 



Stap 3:  
Haak nu in de volgende steek: 3 dubbele stokjes en 2 stokjes.
Haak nu 3 lossen en maak deze met een halve vaste vast in dezelfde steek als de voorgaande stokjes. Dit is het hoofdje. Ga nu verder op de magische ring. 



Stap 4:   
Haak 5 vasten. Haak nu 3 lossen, keer en haak 2 vasten in de lossenketting. 
Maak nu het pootje vast aan het lijfje door nog 1 vaste en 1 halve vaste te haken.  
Hecht af en werk de draad weg. 



Nu gaan we verder met de oortjes. 

Stap 5:  
Hecht de draad aan en haak *7 lossen, 




keer en haak achtereenvolgens 1 vaste, 3 stokjes, half stokje, vaste.  
Maak het oortje vast met 1 halve vaste op het 2e dubbelstokje van het hoofd*  
Het eerste oor is nu klaar.



Stap 6:
 Herhaal stap 5 vanaf * voor het tweede oortje. 
Hecht af en werk de draad weg.



Verder met het staartje.
Haak met wit 6 vasten in een magische ring, trek aan en hecht af. 
Bevestig het staartje aan de achterkant van het lijfje.

Als laatste borduur je met zwart garen een neusje en een oogje en klaar is Knijn!


Ik heb dit patroontje zelf geschreven en natuurlijk mag je het gebruiken om ook een Knijn te mhaken, maar ik zou het wel erg op prijs stellen dat je als je een foto van je Knijn ergens plaatst, je verwijst naar dit blog! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...