Mini strandtasje kadokaarthouder

Het schooljaar loopt weer ten einde, 
tijd om eens te gaan nadenken over een kleinigheidje 
om aan de juffen te geven.


Al zoekende kwam ik deze mini strandtasjes van LittleMonkeysCrochet tegen
en ik vind ze echt TE leuk!


Het patroontje (US) kun je HIER vinden. 
Het is niet moeilijk, het zijn alleen maar vasten.

Ik gebruikte katoen van Schachenmayr Catania en haaknaald 3,5 mm. 
Het tasje meet aan de bodem ongeveer 9 cm, aan de bovenrand ongeveer 10,5 cm en ik maakte 'm 6 cm hoog. Dan past er precies een kadokaart (=creditcardformaat) in!




Omdat ik ander garen gebruikte dan in het oorspronkelijke patroon, 
heb ik de maten (en dus het aantal vasten in een toer en het aantal toeren) een beetje moeten aanpassen zodat de kadokaart er in paste
Hiervoor haakte ik 6 vasten méér per toer en 4 toeren meer dan aangegeven in het patroon.

De hengsels heb ik gedraaid van 3 strengen katoen, knoopje erin en klaar!

Wat ook superleuk is, is dat Rebecca van Littlemonkeyscrochet 
Deze kun je printen, dubbelvouwen en dan samen met de kadokaart 
in het strandtasje stoppen.
Er steken dan een strandbal, slippers en een zonnebrilletje
 boven de rand van de tas uit ;-)


Veel haakplezier als je deze ook gaat mhaken. 
Mocht je zelf niet kunnen haken of geen tijd hebben, ik maak ze ook op bestelling in de kleuren die je zelf graag wil. 








Vorig jaar maakte ik kleine Engelse Drop-sleutelhangertjes voor de juffen, 
hoe ik dat deed lees je hier


3 opmerkingen:

  1. Die juffen hebben weer geluk :-) Nu mijn dochter in het middelbaar zit, hoef ik daar geen tijd meer in te steken (hoewel ik nog altijd vind dat die leerkrachten nog wel iets verdienen voor alle moeite doorheen het schooljaar, maar de dochter wil dat niet meer ;-) ).
    De tasjes zijn leuk en je kunt ze nog voor andere dingen gebruiken ook, of voor verjaardagscadeautje met een centje er in.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de strandtasjes echt heel erg leuk, dank je voor de tip. Ik ga er ook eentje proberen te haken.

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...