Klein hartje haken

 


Ik weet het........
 ......Valentijnsdag is al geweest......
.......kom ik nu met hartjes aan......

Maar naastenliefde kent geen tijd en is niet gebonden aan een bepaalde dag,
dat kan namelijk elke dag!

De 10-jarige Vera heeft een droom en dat is dat de wereld kinderkanker vrij wordt.
Haar manier om deze droom werkelijkheid te laten worden, is leuke acties bedenken waar je vrolijk van wordt en de opbrengst hiervan gaat naar KIKA en de Cliniclowns.

Omdat ik de inzet en creativiteit, maar vooral de naastenliefde van dit jonge meisje bewonder, 
draag ik graag een steentje bij met wat ik leuk vind om te doen.....namelijk HAKEN!

Wil je meer info over de acties van Vera en haar moeder Mariëlle, neem dan een kijkje op hun Instagram account: https://www.instagram.com/mave_cadeautjes/

Momenteel heeft Vera een actie waar ze kleine gehaakte hartjes voor nodig heeft.
Ik ben alvast begonnen, wie haakt er gezellig mee? Als je hartjes wilt doneren, kun je via het instagram account van Vera contact zoeken voor de adresgegevens.

Om het je makkelijk te maken, heb ik hieronder het patroon en een soort van foto-tutorial gezet, zodat je gelijk kunt beginnen.

klein hartje haken

wat heb je nodig:

restjes katoengaren in elke kleur die je kunt bedenken
haaknaald 2,5 mm
schaar


welke steken moet je kennen:

magische ring
losse
stokje
dubbel stokje
halve vaste

Patroon:
het patroon kent maar 1 toer
(diagrammetje onder aan deze post) 

Maak een magische ring en haak hierin het volgende:

2 lossen, 3 x dubbel stokje, 3 x stokje, 1 losse, 1 dubbelstokje, 1 losse, 3x dubbelstokje, 
3 x stokje, 2 lossen, 1 halve vast in de MR.
Knip de draad af (circa 10 cm) en trek de magische ring goed aan. 
Je zult zien dat het hartje vanzelf ontstaat en klaar is je eerste portie liefde! 
En door met de volgende!

Nadat je de magische ring hebt gemaakt, haak je 2 lossen:


Haak 3 dubbele stokjes:


Haak 3 stokjes: 


Haak 1 losse - 1 dubbel stokje - 1 losse:


Haak 3 stokjes:


Haak 3 dubbele stokjes: 


Haak 2 lossen en sluit de toer met 1 halve vaste in de magische ring:


Knip de draad af (circa 10 cm) en trek de ring stevig aan:
    


leg een klein knoopje in de beide draadjes en je hartje is klaar:


Diagram: 

Veel haakplezier!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...