Nusse Dukke Lene en haar vriendjes


over hoe een lief, klein, eenvoudig, plat popje de wereld in een paar weken veroverde......



Met dit popje begon begin juli 2019 voor mij een nieuw avontuur.
Ik kwam het patroon tegen op Facebook en was gelijk verliefd op de eenvoud. 
Van oorsprong een Deens patroontje van Tina Christensen 
maar gelukkig voor mij was er ook een Engelse versie.

Ik begon aan mijn eerste.......

In eerste instantie werden de popjes die gemaakt werden, 
gedeeld op de Facebook-groep van Tina"Tina's sjov med pinde og nål "

maar als snel was duidelijk dat dit popje haar eigen Facebook-groep nodig had,
zo populair was het in korte tijd geworden.  
Die groep is op 14 juli 2019 gemaakt en heet (hoe kan het ook anders)
 "Nusse dukke Lene "

Natuurlijk ben ik ook lid geworden van de groep, heb contact gezocht met Tina
en de Nederlandse vertaling van Nusse dukke Lene gemaakt.

De groep groeide inmiddels behoorlijk hard, 
veel harder dan Tina ooit had kunnen dromen en 
omdat er ook heel veel Nederlandse leden waren, 
vroeg ze of ik haar wilde helpen met het beheren van haar groep. 

We zijn op het moment dat ik deze blog schrijf inmiddels bijna 3 maanden verder.
De groep is uit gegroeid tot een internationaal gezelschap van 
bijna 22.000 leden uit meer dan 100 verschillende landen!


Zoveel verschillende nationaliteiten, vraagt ook om patronen in diverse talen en gelukkig hebben er aantal leden zich opgeworpen om ons te helpen met het vertalen van de patronen van Tina. 
Het patroontje van Nusse Dukke Lene is er inmiddels in 12 talen.

Het leuke is dat de leden zelf supercreatief zijn in het bedenken van nieuwe varianten. 
Toen de groep het ledenaantal van 20.000 bereikte, 
heb ik een kleine collage gemaakt maar daar staan lang niet alle popjes op ;-) 


Binnen de groep ben ik onder andere bezig met het vertalen van de patronen van Tina en de modificaties van anderen naar het Nederlands of Engels. 
Tijd om te haken schoot er vooral in het begin van de groep een beetje bij in, maar inmiddels loopt alles zoals gezegd op rolletjes (of om in haaktermen te blijven "op wolletjes ") en dus had ik tijd om zelf eens wat te ontwerpen/bedenken. 

En dat werden deze 2........


Elvis!

   

Die kuif dat was nog een dingetje haha, maar het is gelukt!

Shake, rattle and roll! 









Het tweede ontwerp was een eskimo...





De patronen voor deze popjes staan bij de bestanden op de Facebook groep Nusse Dukke Lene

Naast deze nieuwe ontwerpen, heb ik ook ergens nog de tijd gevonden om 2 bestaande patroontjes te combineren tot deze paarse olifant. 


Echt een onwijs veelzijdig popje dus, 
je kunt je er echt helemaal op uitleven 
en er eigenlijk alles van maken wat je wil!

Dus......wanneer ga ik jouw popje voorbij zien komen op de groep?

Ben je niet actief op Facebook, dan zijn de patronen voor een heel klein bedrag ook te koop via de Ravelry-pagina van Tina Christensen:
https://www.ravelry.com/patterns/sources/tina-christensens-ravelry-store



Fijne dag!

groetjes Esther




1 opmerking:

  1. Heeft even geduurd maar heb het patroon gevonden.
    Dankjewel voor je moeite die je voor me gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...