Het nieuwe boek van Zabbez, Waterwereld Haken



Op zaterdag 6 juli 2019 was ik door Loes van Freubelweb uitgenodigd om 
als medebeheerder van Haken en Haakpatronen Delen en blogger
aanwezig te zijn bij de boeklancering 
van het nieuwste boek van Zabbez
WATERWERELD HAKEN.



Dit is het tweede boek van Bas den Braver, 
nadat vorig jaar zijn eerste boek 
"Bloemenpoppen Haken" een echte bestseller is geworden 
en inmiddels al aan de vierde druk toe is!



De boeklancering werdt georganiseerd door Freubelweb en  Wolplein in Zaltbommel.
Wolplein was voor de gelegenheid was omgetoverd in een heuse onderwaterwereld waar de nieuwe poppen allemaal in het echt én in het groot te bewonderen waren.

Ik werd vriendelijk ontvangen door Loes en voorgesteld aan Bas. 
Al snel waren we met een leuke, gezellige club bij elkaar en kon het feest beginnen.

Ik had een kleinigheidje voor Bas meegenomen (en gehaakt), gewoon omdat ik hem een toffe peer vind dat ik ben uitgenodigd en erbij mocht zijn. 



   
Een nieuw boek uitbrengen is een feestje en bij een feestje horen taartjes en die waren er.....helemaal in stijl!  

Bas begon vol enthousiasme te vertellen over de totstandkoming van zijn boek, waar hij het idee vandaan kreeg (hij is fanatiek duiker vertelde hij ons) en hoe dat allemaal in z'n werk gaat, voordat iets van een ideetje op papier tot een heus patronenboek is gekomen. Er was gelegenheid om vragen te stellen en elkaar te leren kennen.


Ondertussen kregen wij het boek uitgedeeld en konden we gelijk bladeren en kijken naar al het moois wat er in stond. 

Het boek is heel overzichtelijk opgebouwd en de foto's spatten werkelijk uit het boek, zo kleurrijk!  Echt een lust voor het oog! Mijn oog viel gelijk op Zafar, het zeepaardje.

Ik ben al zo lang ik me kan herinneren fan van zeepaardjes. 
In mijn jeugd heel fanatiek, met beeldjes, oorbellen, kettinkje, 
alles waar een zeepaardje op stond en zelfs 2 echte, gedroogde zeepaardjes 
(toen ze nog verkocht werden aan het strand....wist ik veel toen), 
nu wat minder fanatiek,  maar ze blijven me fascineren. 

Ondertussen kregen we ook een briefje uitgedeeld waarop we een keuze mochten 
maken uit een garenpakketje van een aantal geselecteerde figuurtjes. 

Zafar zat er niet bij, maar wel een heleboel andere figuurtjes,  
waardoor kiezen toch nog lastig was. 
Ze zijn gewoon allemaal hartstikke leuk.
 Ik ben uiteindelijk gegaan voor Lana, de zeemeermin die ook op de 
voorkant van het boek staat.
 Ik koos voor het pakketje met SMC Catania want dat is toevallig mijn favoriete garen! 


Natuurlijk zijn we nog even met z'n allen op de foto gegaan, 
met Bas én met ons nieuwe boek!




Inmiddels waren er behoorlijk wat mensen naar Wolplein gekomen voor het officiele gedeelte, de boekpresentatie door Bas. Ik had ondertussen mijn garenpakketje, gesponsord door Wolplein in ontvangst mogen nemen, echt super leuk! 
Alles om mijn zeemeermin te kunnen maken zat erin. 



Ik ben nog even de winkel ingedoken om ook de kleurtjes voor Zafar, het zeepaardje te halen en kon het niet laten om het eerste boek van Zabbez, Bloemenpoppen Haken 
ook gelijk mee te nemen. Dat stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en het lag zo leuk naar me te lachen daar ;-) En ik liep tegen gewoon een mooi bolletje sokkenwol aan, ik kan geeneens sokken breien maar dat bolletje wilde gewoon mee. Dus, hup in m'n mandje!


Terwijl de dames van Wolplein mijn bestelling in orde maakten, ben ik met beide boeken onder de arm nog even langs Bas gegaan zodat hij ze kon signeren. 



Echt een hele gezellige ochtend, een superleuke ervaring en nieuwe, leuke, creatieve mensen ontmoet, die ik soms al "kende" via social media maar nu in het echte zag!

En het leuke boek en garenpakketje om thuis gelijk mee aan de haak te gaan. 
Zo gezegd, zo gedaan.






Dit is Lana en ik ben al druk met haar nieuwe vriendje Zafar!


Leuk dat je mijn blog bezocht en hebt gelezen. 

Groeten, Esther


Zit je op Instagram, dan kun je me vinden als @handmadebyestherNL

Op Facebook is mijn pagina ook @handmadebyestherNL







 





5 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n boekpresentatie. Je enthousiasme spat van het scherm :)

    Lana is leuk geworden.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was echt heel leuk om dit eens mee te maken! Dank je wel voor je reactie. groetjes Esther

      Verwijderen
  2. Dank je wel dat je het patroon van Lene vertaald hebt!!!
    groetjes,
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Micheline! (je hebt alleen je reactie onder een andere blog geplaatst, hoop dat je die ook met veel plezier hebt gelezen ;-)

      Verwijderen
  3. Mooie boekpresentatie zeg. Ziet er ook gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry voor alle reclame!!

sorry aan iedereen die mijn blog bezoekt en wordt platgebombardeerd met advertenties. Ik ben echt een nitwit als het aankomt op al die inste...